maandag 2 maart 2009

HAIL TO SWEDEN



De Zweden zijn er meester in: branding. Het succes van merken als Fillipa K, J. Lindenberg, Acne en Whyred reikt tot ver buiten de landgrenzen. Ook retailketens tranformeren zich moeiteloos in conceptstores en maken van shoppen een ware belevenis. Ik vertoefde vorige week een week lang in het fashionwalhala: Stockholm. Voor wie ooit van plan is deze prachtige stad te bezoeken, zorg dan vooral dat je de volgende conceptstores gezien hebt:

Laag tot middenprijssegment- retailketens:
- Bikbok
- Weekday
- Gina tricot: het antwoord op H&M.
- Monki

Midden tot hoogprijssegment- conceptstores:
- Pub ** Conceptstore met alle hippe merken van dit moment verdeeld over 3 (!) verdiepingen. TIP.
- Whyred
- Acne
- J. Lindenberg
- Fillipa K.

Hoogprijssegment:
- NK (de Zweedse Bijenkorf)
- Natalie Schuterman

Geen opmerkingen: